Fenêtre Polygonale, Jeroen Erosie

press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
1/1

" Fenêtre Polygonale ", Jeroen Erosie, 2015

Lithographie et gravure 3 couleurs

papier BFK Rives 270g 100% coton, fabriqué en France

61 x 90 cm

50 exemplaires numérotés et signés

Timbre sec de l'atelier Idem Paris

Editions Koméla

650€ 

 

" Fenêtre Polygonale ", Jeroen Erosie, 2015

3 color handmade lithograph and engraving

BFK Rives 270g 100% cotton paper, made in France

61 x 90 cm

edition of 50, numbered and signed

Idem Paris embossing

Koméla editions

650€ 

Jeroen Erosie X Koméla X Idem Paris

First layer : Zinc plate

Second layer : Stone

"Fenêtre Polygonale" est une oeuvre originale de Jeroen Erosie, créée à Paris à la suite du succès de son exposition "Polygon Window" à la Galerie Celal.

 

Cette édition mélange et superpose, en une même oeuvre, des couches lithographiées et gravées, toutes réalisées à la main par Jeroen dans le célèbre atelier d'Idem Paris. Cinq jours de travail lui ont permis de découvrir et d'apprivoiser ces techniques traditionnelles pour créer une oeuvre inédite et exclusive pour Koméla. "Fenêtre Polygonale" constitue sa première lithographie mais également sa première gravure sur bois.

"Fenêtre Polygonale" is an original work of Jeroen Erosie, created in Paris during his successful exhibition, " Polygon Window ", at Galerie Celal.

 

This edition combines and superimposes, in the same work , lithographic and engraved layers, all handmade by Jeroen in the famous workshop of Idem Paris. Five days of work enabled him to discover and to tame these traditional techniques to create a previously unseen and exclusive work for Koméla. "Fenêtre Polygonale" is both his first lithograph and his first woodcut.

To play, press and hold the enter key. To stop, release the enter key.

press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom

Pour profiter pleinement de l'atelier, Jeroen a voulu utiliser les trois supports proposés par Idem : le zinc, la pierre et le bois. Il a peint à l'encre grasse sur les deux premiers et a gravé le bois.

Cette "lithographie et gravure" n'est donc pas la reproduction d'une photo d'une de ses oeuvres mais bien une création singulière.

To make the most of the workshop, Jeroen wanted to use the three different mediums proposed by Idem : zinc, stone and wood. He painted with greasy ink on the first two and engraved wood.

This "lithography and engraving" is not a reproduction of a photograph of one of his works but a singular creation .

To play, press and hold the enter key. To stop, release the enter key.

press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom

Koméla est très attachée à la tradition et, comme pour la précédente édition, aucun fichier numérique n'a été utilisé. Toutes les étapes ont été réalisées artisanalement afin de perpétuer l'héritage de ce lieu extraordinaire.

Les rendus de textures sont reproduits avec une haute fidélité : en effet, chaque papier est pressé directement sur la plaque de zinc, puis la pierre et enfin le bois.

Bien que minutieusement réfléchi et préparé, il existe une part d'inattendu dans le résultat final, car les différentes couches utilisées pour la série n'existent qu'isolément, sur des supports distincts. L'apothéose mirifique est parfaitement cohérente avec le processus de création des oeuvres de Jeroen Erosie, qui aime à se surprendre lui-même.

 

Le poids historique du lieu, l'intérêt pour les techniques séculaires et son séjour à Paris ont inspiré Jeroen Erosie dans la création de cette oeuvre originale.

C'est une édition de 50 exemplaires numérotés et signés.

Koméla is very attached to tradition and, like the previous edition, no digital file was used. All steps were performed by hand in order to perpetuate the legacy of this extraordinary place.

The finish of textures are reproduced with high fidelity : indeed, each paper is directly pressed on the zinc plate, then the stone and finally the wood.

 

Although meticulously thought out and prepared, There is an unexpected outcome in the final result, as the different layers used for the series only exist separately on distinct mediums. The wondrous apotheosis is perfectly consistent with the creative process of Jeroen Erosie's works, who likes to surprise himself.

 

The historical importance of the place, the interest in the ancient techniques and his stay in Paris inspired Jeroen Erosie in the creation of this original work.

 

This is a limited edition of 50 numbered and signed lithographs.

To play, press and hold the enter key. To stop, release the enter key.

press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom